De trend: shift left/shift down

Met de toenemende digitalisering van de samenleving worden mensen steeds kundiger op het gebied van IT. Dat geldt ook voor de eindgebruikers die de servicedesk onder zijn hoede heeft. Er zal daarom minder vaak een beroep gedaan worden op de servicedesk, die daardoor zelfs met minder medewerkers meer werkplekken kan bedienen of in het uiterste…

Lees verder

Succesvol samenwerken op basis van vertrouwen

Goede partnerships zijn gebouwd op vertrouwen. Daarmee vertel ik niets nieuws. Maar wat betekent het om vertrouwen te hebben, en hoe helpt dit bij de transitie naar een regie-organisatie? In mijn optiek moeten twee dingen centraal staan: open en transparante communicatie en een samenwerking die gebaseerd is op gelijkwaardigheid. Noodgevallen Bij de organisaties die ik…

Lees verder

Hoe kan mijn IT-afdeling beter op de business aansluiten

Met regelmaat kom ik IT-afdelingen tegen die niet goed aansluiten op de business. Beide partijen werken langs elkaar heen en communiceren onvoldoende. Dit is jammer, want ik zie de IT-afdeling juist als een enabler voor de business en daarmee een waardevolle partner voor de organisatie. Deze ondersteunende functie kan de IT-afdeling echter alleen vervullen als…

Lees verder